Szanowni Goście, codziennie dokładamy należytych starań abyście mogli u nas czuć się bezpiecznie. W naszym hotelu dbamy o przestrzeganie procedur, które minimalizują ryzyko zarażenia się koronawirusem zarówno u pracowników, a przede wszystkim u Gości.
Standardy funkcjonowania hotelu
- W hotelu wyznaczona jest osoba odpowiedzialna za wdrażanie i przestrzeganie procedur dotyczących bezpieczeństwa oraz zasad postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia wirusem Sars-Cov2 u Gości lub pracownika obiektu
- W hotelu rozwieszone są instrukcje sanitarne dotyczące np. mycia i dezynfekcji rąk i/lub zdejmowania i zakładania maseczki oraz rękawiczek.
- Należy przestrzegać dystansu przestrzennego między pracownikami hotelu a Gośćmi (min. 2 metry).
- Hotel posiada opracowane procedury minimalizujące kontakty pomiędzy personelem, w tym ograniczenie wspólnego korzystania przez pracowników z części wspólnych tj. szatni, miejsc do odbywania przerw w trakcie pracy, a także wprowadzenie różnych godzin przerw.
- Sprzątanie pokoju odbywa się tylko na życzenie Gościa, o umówionej godzinie, podczas jego nieobecności w pokoju, a następnie na Jego prośbę pokój może zostać zdezynfekowany.
- Po sprzątnięciu pokoju, pracownik zdejmuje rękawiczki, dezynfekuje ręce, zakłada nowa rękawiczki, a następnie przynosi do pokoju rzeczy, tj. pościel , ręczniki, szlafroki, itd.
- Ręczniki i pościel prane są w temperaturze min. 60 st. C i dostarczane do pokoju w reżimie sanitarnym.
Bezpieczne przyjmowanie Gości w obiekcie
- Wszystkie osoby wchodzące do hotelu mają obowiązek umyć lub zdezynfekować dłonie.
- Kontakt personelu z Gośćmi hotelowymi jest ograniczony do niezbędnego minimum.
- Następuje regularna obserwacja stanu zdrowia zarówno wśród Gości hotelowych, jak i pracowników, dostawców oraz kontrahentów.
Reguły zameldowania i wymeldowania Gości
- Niezbędnym warunkiem zameldowania w hotelu jest dobry stan zdrowia Gościa.
- W przypadku stwierdzenia oznak choroby, hotel może odmówić zameldowania Gościa.
- Zameldowanie i wymeldowanie ogranicza się do minimalnego i niezbędnego czasu.
- Przy blacie w recepcji może znajdować się tylko 1 osoba. Pozostali Goście powinni czekać w kolejce w odstępach min. 2 metrów.
- Personel zachęca Gości do rozliczeń bezgotówkowych. Terminal płatniczy po każdym użyciu jest dezynfekowany.
- W miarę możliwości, Goście lokowani są w pokojach bezpośrednio ze sobą niesąsiadujących.
Dezynfekcja hotelu
- W hotelu np. w częściach wspólnych obiektu, łazienkach, korytarzach oraz przed restauracją znajdują się dozowniki do dezynfekcji rąk.
- Wszystkie stanowiska pracy w hotelu muszą być utrzymywane w czystości. Do obowiązków personelu należy dezynfekcja swojego stanowiska, w szczególności biurka, telefonu, klawiatury i myszki komputerowej oraz włączników świateł.
- Na bieżąco dezynfekowane są części wspólne obiektu, przyciski, klamki, poręcze, blaty recepcji oraz inne powierzchnie płaskie znajdujące się w częściach wspólnych.
- Każdy pokój przed przyjazdem Gościa poddawany jest dezynfekcji
- Następuje regularne czyszczenie i dezynfekcja filtrów w wentylatorach i klimatyzatorach.
Procedury na wypadek wykrycia niepokojących objawów chorobowych u Gości hotelowych, pracowników lub dostawców
- W razie zaobserwowania objawów chorobowych, Gość zostanie poproszony o natychmiastowy kontakt z lekarzem lub zgłoszenie się do oddziału zakaźnego poprzez udanie się tam transportem własnym lub przez powiadomienie 112.
- Hotel posiada dedykowane pomieszczenie do izolacji dla osoby z podejrzeniem choroby w oczekiwaniu na przybycie odpowiednich służb.
- Hotel poddaje natychmiastowej dezynfekcji obszar, na którym podejrzana osoba mogła przebywać oraz trasę jej wyjścia z hotelu.
- Hotel posiada procedury związane z ustaleniem obszaru, w którym przebywał zarażony Gość oraz ze zidentyfikowaniem pracowników i Gości, z którymi mógł mieć kontakt.